۵ ویژگی هر سایتی باید آن را داشته باشد | ویژگی های سایت خوب

  • admin
  • نوامبر 1, 2022
  • online at this post : 3

ویژگی های سایت خوب در موارد متعددی از جمله طراحی کاربرپسند، استفاده راحت کاربران از سایت، سرعت سایت، کدنویسی بک اند و فرانت اند و همچنین رتبه آن در مرورگرهای مختلف به ویژه گوگل خلاصه می شود. به منظور ورود و تبدیل کاربران به مشتریان متعهد و سفیران برند خود به یک سایت عالی نیاز دارید که این ویژگی ها را داشته باشد.

UI و UX طراحی سایت

ویژگی های طراحی سایت خوب

اولین قدم در ایجاد یک وب سایت خوب، طراحی آن است. این طراحی باید به گونه ای باشد که هم رابط کاربری (UI) و هم تجربه کاربری (UX) را دربر بگیرد که از مهم ترین ویژگی های سایت خوب برای ارتباط بهتر کاربر با سایت است.

رابط کاربری سایت خوب

“UI” در طراحی سایت، مخفف User interface یا رابط کاربری است. رابط کاربری طرح گرافیکی یک سایت، و از ویژگی های سایت خوب از نظر طراحی است. این شامل متن، تصاویر، فیلدهای ورودی و بقیه مواردی است که کاربر با آنها تعامل داشته و ممکن است روی آن کلیک کند. طراحی مناسب این عناصر بطوریکه علاوه بر زیبایی، کاربرپسند نیز باشد، موجب افزایش ترافیک و تعامل بهتر کاربر با سایت می شود.

تجربه کاری سایت

UX مخفف user experience یا تجربه کاربر است. UX حسی است که کاربران هنگام تعامل با وب سایت شما دریافت می کنند و از ویژگی های سایت خوب، راحتی در استفاده از سایت است. تجربه کاربری، نحوه تعامل و استفاده کاربر از سایت برای اهداف موردنظر از جمله خرید محصول یا یافتن مطلب دلخواه است. اگر کاربر بتواند با کوتاه ترین و ساده ترین روش، مراحل خرید و یا جستجو (Navigation) در سایت را انجام دهد، به کاربر دائمی سایت شما تبدیل می شود.

LCP ال سی پی سایت

LCP در سایت چیست؟

معیار LCP، یکی از معیارهای سه گانه Core web vitals بوده که مخفف Largest Contentful Paint است. این معیار بدین معنی است چه مدت طول می کشد تا بزرگترین عنصر یا محتوای یک سایت به کاربر نشان داده شود. یکی از ویژگی های سایت خوب، زمان پایین تر برای این شاخص است. هرچه این زمان کوتاه تر باشد، تجربه کاربر از سایت شما بهتر خواهد بود. روش های مختلفی مانند رندرینگ و کم حجم کردن المان های مختلف سایت مانند تصاویر و ویدئو در بهبود LCP موثر است.

سئو seo

توجه به سئو، از ویژگی های سایت خوب

SEO به معنی بهینه سازی برای موتور جستجو است. به زبان ساده، زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو، سرچ می کنند، سئو به معنای فرآیند بهبود سایت برای افزایش بازدید از این طریق است.

هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند و رتبه بهتری داشته باشند، احتمال بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه برای سایت دارید. رتبه بهتر در موتورهای جستجو از مهم ترین ویژگی های سایت خوب است زیرا بیش از 70 درصد کاربران روی سه لینک اول کلیک می کنند.

موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و ایندکس کردن آن ها استفاده می کنند.

سپس، الگوریتم‌ ها با در نظر گرفتن صدها عامل یا سیگنال رتبه ‌بندی، صفحات موجود را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که صفحات به چه ترتیبی باید در نتایج جستجو برای یک عبارت نمایش داده شوند. پس توجه به سئو در رتبه سایت و ورود کاربران بیشتر و درنتیجه افزایش بازدید تاثیر زیادی دارد.

سئو یکی از مهم ترین بخش های هر سایتی می باشد برای اطلاعات بیشتر در این مبحث مهم می توانید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

سازگاری با مرورگرهای مختلف

سازگاری سایت با مرورگر های مختلف

یکی از ویژگی های سایت خوب، نمایش صحیح آن در همه مرورگرهاست. همانطور که می دانید، کاربران از مررورگهای مختلفی از جمله فایر فاکس، گوگل کروم، سافاری و اینترنت اکسپلور برای بازدید از سایت ها استفاده می کنند. در حقیقت طبق استانداردهای کنسرسیوم جهانی برای طراحی وب سایت، در صورتی که مرورگرها همه استاندارها را رعایت کنند، مشکلی در نمایش سایت ها نخواهند داشت. اما برخی مرورگرها به ویژه اینترنت اکسپلورر، در این زمینه ضعیف عمل کرده و برخی سایت ها را به شکل درست نشان نمی دهند.

برای نمایش صحیح سایت در مرورگرهای مختلف، بهترین روش، سازگار ساختن سایت است. به این دلیل که مرورگرها، هرکدام یک کدگذاری متفاوتی را تفسیر می کنند، نمایش آن ها متفاوت است که با سازگاری سایت، این مشکل برطرف می گردد. توصیه می کنیم برای نمایش بهتر سایت در مرورگرهای مختلف که ویژگی های سایت خوب است، نکات زیر را رعایت کنید:

  • از برنامه نویسی استاندارد برای سایت استفاده کنید
  • از تگ های خاص HTML که توسط همه مرورگرها خوانده نمی شوند، استفاده نکنید.
  • کدهای HTML سایت را با استفاده از سرویس W3C تایید کنید.
  • در قسمت سربرگ سایت خود از DOCTYPE استفاده کنید تا حالت پیش فرض برای مرورگرها غیرفعال شود.
  • ابتدا وب سایت را برای فایرفاکس توسعه دهید، زیرا این مرورگر، استاندارد بیشتری دارد که در صورت سازگاری با آن، در سایر مرورگرها نیز نمایش درستی خواهد داشت.

هاستینگ

هاستینگ

به فضایی که در آن، اطلاعات و فایل های مربوط به وب سایت اعم از تصاویر، ویدئوها، پادکست ها و افزونه های سایت های وردپرسی ذخیره می شود، هاست یا هاستینگ و در معنای فارسی،  فضای میزبانی می گویند. قبل از طراحی سایت باید با توجه به موضوع سایت، بهینه ترین هاست ممکن از نظر میزان فضای آن را انتخاب کنید. یکی از ویژگی های سایت خوب، استفاده از هاستینگ با فضای بهینه است تا با کندی روبه رو نشود. برای هاستینگ می توانید از انواع مختلفی استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

  • میزبانی وب اشتراکی: با نام هاست اشتراکی نیز شناخته می شود که چندین وب سایت از یک فضای میزبانی استفاده می کنند
  • نمایندگی میزبانی وب: در این نوع هاستینگ، میزان تعیین شده ای از پهنای باند و هارددیسک از سوی شخص دیگر به شما واگذار می شود.
  • میزبانی وب رایگان: این نوع هاستینگ به صورت رایگان و محدود ارائه شده که بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است.
  • میزبانی اختصاصی: در این نوع هاستیگ، شما از یک سرور اختصاصی برای وب سایت استفاده می کنید.
  • میزبانی سرور مجازی: در این هاستینگ نیز یک سرور توسط نرم افزارهای مجازی سازی شده به چندین سرور مجازی تقسیم می شود.
  • هاستینگ وب ابری: به میزبانی جدولی نیز معرووف است.
  • فضای میزبانی سرور
  • میزبانی خوشه ای

اگر سایتتان در تمامی موارد فوق عملکرد مناسبی نداشته باشد نمی توانید سایتی قابل قبول و در صفحه اول نتایج گوگل داشته باشد، تیم تخصصی الیتیست این اطمینان را به شما می دهد تا با بهترین کارایی در تمام امور مربوطه بهترین نتیجه را بدست بیاورید.

برای اطلاعات بیشتر و همکاری با ما تماس حاصل فرمایید.