آموزش نصب افزونه کروم | در ویندوز و گوشی

  • admin
  • نوامبر 1, 2022
  • online at this post : 2

نصب افزونه کروم به شما این امکان را می‌دهد که مرورگر کروم خود را به روش‌های مختلفی و برای اهداف متفاوت سفارش ­سازی کنید. این افزونه ­ها برای اهداف مختلفی از جمله چک کردن املا، فرهنگ لغت یا مترجم زبان، ایمیل‌های سفارشی، اسکرین‌شات، ابزار پخش وب و موارد متعدد دیگر استفاده می­شوند.

با این حال، اگر تجربه زیادی در استفاده از مرورگر کروم و افزونه ­های آن را ندارید، ممکن است بخواهید نحوه نصب و حذف افزونه ­ها و همچنین نحوه روشن و خاموش کردن آنها را بیاموزید.

آموزش نصب افزونه در مرورگر کروم

برای نصب افزونه کروم ابتدا باید یک اکانت جی­میل ایجاد کنید. همچنین امکان نصب افزونه در حالت ناشناس (incognito) وجود ندارد. شما می توانید افزونه­ های کروم را برای موبایل یا کامپیوتر نصب کنید.

آموزش نصب افزونه کروم در ویندوز

نصب افزونه کروم جدید برای کامپیوتر

  1. فروشگاه وب کروم را باز کنید.
  2. افزونه مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کرده و پس از اینکه نمایش داده شد، آن را انتخاب کنید.
  3. سپس روی افزودن به کروم در سمت راست صفحه کلیک کنید.
  4. برخی از افزونه­ ها به شما اطلاع می‌دهند که آیا به مجوزها یا داده‌های خاصی نیاز دارند یا خیر. برای تأیید، روی افزودن افزونه کلیک کنید.
  5. پس از چند لحظه افزونه روی کروم نصب شده و در سمت راست نوار بالا نشان داده می­شود که با کلیک روی آن می­توانید از آن استفاده کنید.
  6. با کلیک روی آیکون پازل در همان قسمت، لیست افزونه­ ها به شما نشان داده می­شود. روی گزینه سنجاق در روبه­ روی آن کلیک کنید تا وارد نوار بالا شود.

آموزش نصب افزونه کروم در اندروید

نصب افزونه کروم در اندروید

برای نصب افزونه در کروم موبایل نمی­توانید مستقیما از مرورگر کروم استفاده کنید. بدین منظور می­توانید از مرورگرهای دیگر استفاده کرده و افزونه موردنظر را نصب کنید. برای نصب افزونه فیلتر شکن کروم که بیشترین کاربرد را در تلفن­ های همراه دارد، کافیست مراحل زیر را طی کنید.

  1. مرورگر ویکی (wiki browser) را روی تلفن همراه نصب کنید.
  2. پس از نصب این مرورگر وارد آن شوید و روی سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید.
  3. سپس گزینه extension را انتخاب کنید تا وارد همان صفحه نصب افزونه کروم شوید.
  4. با جستجو و انتخاب افزونه موردنظر می­توانید آن را نصب کنید.

چگونه افزونه کروم را خاموش کنیم

اگر می‌خواهید یکی از افزونه ­های کروم را موقتاً غیرفعال کنید، می‌توانید بدون حذف، آن را خاموش کنید (گاهی اوقات ممکن است با افزونه دیگری تداخل داشته باشد یا می‌خواهید برای مدتی آن را متوقف کنید). البته برای حذف افزونه نیز می­توانید دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا روی دکمه Extensions در نوار ابزار کلیک کنید (آیکون پازل در بالا و سمت راست) و سپس روی مدیریت افزونه ­ها (Manage extensions) در پایین لیست افزونه­ ها کلیک کنید.
  2. افزونه ­ای را که می­خواهید خاموش کنید را پیدا کنید.
  3. روی هر افزونه ­ای گزینه­ ای آبی شکل وجود دارد که نشان­دهنده فعال بودن آن است. با تغییر وضعیت آن به حالت سفید، افزونه خاموش می­شود.
  4. در صورتی که بخواهید افزونه را حذف کنید، روی گزینه حذف کردن (remove) کلیک کنید. با این کار در بالا و سمت راست پنجره­ای به صورت پاپ­آپ باز می­شود که مجددا روی گزینه remove کلیک کنید تا افزونه انتخابی حذف شود.

آموزش نصب افزونه کروم

نکاتی برای نصب افزونه کروم

پیش از نصب افزونه در کروم از امنیت آن مطمئن شوید زیرا پس از نصب افزونه، به تمامی قسمت­ های کروم، حتی پسوردهای شما دسترسی پیدا کند. علاوه بر این از نصب بیش از حد افزونه خودداری کنید و تنها افزونه­ هایی که نیاز دارید را نصب کنید. زیرا نصب افزونه، سیستم شما را درگیر کرده و به مرور باعث کاهش سرعت و هنگی سیستم می­شود.